За нас
За Римекс Лубрикантс
Римекс Лубрикантс е част от групата РИМЕКС - дългогодишен лидер в търговията със селскостопанска техника, индустриално оборудване и специализирани машини за нуждата на транспорта, отбраната, пожарната. Римекс Лубрикантс е представител на престижния производител на висококачествени масла - унгарската компания - MOL. Фокус в търговията на масла са пълната гама моторни, хидравлични и трансмисионни масла за агротехника, строителна техника, камиони, електрически трансформатори, специализирано оборудване, лодки, коли и мотори.
MOL Group - основни акценти
MOL Group включва - MOL: Най-голямото предприятие в Унгария, словашката петролна компания Slovnaft, водещата унгарска нефтохимическа компания TVK, австрийската компания за търговия на дребно и едро Roth, италианската компания за рафиниране и търговия на дребно IES и хърватската търговска мрежа Tifon.
MOL има стратегическо партньорство с хърватската национална нефтена и газова компания INA (включително 25% дял), чешката електрическа група, CEZ и Oman Oil Company (OOC), притежаващи съответно 7 и 8% дял в MOL.
MOL разполага с близо 1000 бензиностанции и съоръжения за проучване и производство в осем държави в Европа, Близкия изток, Африка и страните от ОНД.
MOL доведе до най-бързия растеж на възвръщаемостта на акционерите в Европа през последните десет години, изпреварвайки всички свои основни индустриални партньори на континента, с изключение на руските компании. Пазарната капитализация на MOL се оценява на около 16 млрд. долара. Групата има заети около 15 000 души по целия свят.
MOL има стратегическо партньорство с хърватската национална нефтена и газова компания INA (включително 25% дял), чешката електрическа група, CEZ и Oman Oil Company (OOC), притежаващи съответно 7 и 8% дял в MOL.
MOL разполага с близо 1000 бензиностанции и съоръжения за проучване и производство в осем държави в Европа, Близкия изток, Африка и страните от ОНД.
MOL доведе до най-бързия растеж на възвръщаемостта на акционерите в Европа през последните десет години, изпреварвайки всички свои основни индустриални партньори на континента, с изключение на руските компании. Пазарната капитализация на MOL се оценява на около 16 млрд. долара. Групата има заети около 15 000 души по целия свят.
Развитието на MOL - символ на устойчив растеж и качествени продукти
Как MOL стана най-ефективната нефтена и газова компания в Европа?
MOL е създадена през 1991 г. чрез сливането на девет отделни държавни компании. Това е първата национална нефтена и газова компания в Централна Европа, която е приватизирана. Това се случва на няколко етапа, в началото на средата на деветдесетте години. В много отношения MOL вече е най-ефективната европейска нефтена и газова компания: нетният марж на рафинерията на MOL и нетните приходи от производство на барел са най-високите в Европа. Тези постижения не биха били възможни без приватизация.
Първи стъпки в регионалната политика за разширяване
1995 г. е основна година за MOL, когато прави първата си малка, но значима стъпка към регионално разширяване - откриването на първата си бензиностанция в чужбина, в Трансилвания, Румъния.
През 1999 г. стратегията на MOL Group започва със съсредоточаване върху основните производствени и търговски дейности, като същевременно се заема с голяма програма за разширяване, включително инвестиции в рафиниране. Днес басейнът на рафинерията на MOL е една от най-сложните петролодобивни операции в Европа и е най-добрата в класа си в Централна Европа.
През 2000 г. MOL, като пионер в региона в консолидацията на индустрията, се превърна в първата централноевропейска петролна компания, създала трансгранично партньорство с придобиването на 36% дял в националната петролна компания на Словакия - Slovnaft. През същата година MOL поставя основите на своя значителен нефтохимически бизнес, като придобива почти 30% от TVK (Tiszai Vegyi Kombinát), Унгария.
Развитието като регионален играч
2002 г. е година на международната експанзия за MOL. Групата увеличи участието си в Slovnaft до мажоритарен дял, отваряйки пътя към интеграцията на двете компании. През 2003 г. MOL придобива и 25% от INA, което бележи началото на изключително успешно стратегическо партньорство. MOL също прави голяма стъпка на запад - в Австрия. Компанията закупува склад за съхранение на гориво в Корнеубург, установявайки основата на операциите на едро там. Година по-късно той се премества в арената за търговия на дребно с покупката на веригата за зареждане Roth.
През 2004 г. MOL купува румънската мрежа за зареждане на Shell, превръщайки MOL в третия по големина оператор на този пазар. През 2005 г. MOL откри първата си бензиностанция в Сърбия и Черна гора и се очаква нейната мрежа да нарасне до 100 бензиностанции в Сърбия.
През 2007 MOL придобива допълнителни лицензи за проучване в Русия, Кюрдистан и Камерун. Започва и стратегическо сътрудничество с ЧЕЗ, най-голямата енергийна компания в Централна Европа и Qatar Petroleum, една от водещите петролни компании в Близкия изток. IES, италианският рафинерий и търговец на дребно става част от MOL Group, след което скоро след това се придобива Tifon, мрежа от хърватски бензиностанции.
Днес MOL е един от европейските лидери в управлението на бензиностанции, ресторанти и магазини към тях;
MOL е водещ производител на масла за автомобили, камиони, селскостопанска техника, мотори, лодки и индустриални масла. Произвежда също така греси, полимер, а през последните години инвестира и във възобновяеми енергийни източници, електро-зарядни станции и в услуги с електромобили.
MOL е създадена през 1991 г. чрез сливането на девет отделни държавни компании. Това е първата национална нефтена и газова компания в Централна Европа, която е приватизирана. Това се случва на няколко етапа, в началото на средата на деветдесетте години. В много отношения MOL вече е най-ефективната европейска нефтена и газова компания: нетният марж на рафинерията на MOL и нетните приходи от производство на барел са най-високите в Европа. Тези постижения не биха били възможни без приватизация.
Първи стъпки в регионалната политика за разширяване
1995 г. е основна година за MOL, когато прави първата си малка, но значима стъпка към регионално разширяване - откриването на първата си бензиностанция в чужбина, в Трансилвания, Румъния.
През 1999 г. стратегията на MOL Group започва със съсредоточаване върху основните производствени и търговски дейности, като същевременно се заема с голяма програма за разширяване, включително инвестиции в рафиниране. Днес басейнът на рафинерията на MOL е една от най-сложните петролодобивни операции в Европа и е най-добрата в класа си в Централна Европа.
През 2000 г. MOL, като пионер в региона в консолидацията на индустрията, се превърна в първата централноевропейска петролна компания, създала трансгранично партньорство с придобиването на 36% дял в националната петролна компания на Словакия - Slovnaft. През същата година MOL поставя основите на своя значителен нефтохимически бизнес, като придобива почти 30% от TVK (Tiszai Vegyi Kombinát), Унгария.
Развитието като регионален играч
2002 г. е година на международната експанзия за MOL. Групата увеличи участието си в Slovnaft до мажоритарен дял, отваряйки пътя към интеграцията на двете компании. През 2003 г. MOL придобива и 25% от INA, което бележи началото на изключително успешно стратегическо партньорство. MOL също прави голяма стъпка на запад - в Австрия. Компанията закупува склад за съхранение на гориво в Корнеубург, установявайки основата на операциите на едро там. Година по-късно той се премества в арената за търговия на дребно с покупката на веригата за зареждане Roth.
През 2004 г. MOL купува румънската мрежа за зареждане на Shell, превръщайки MOL в третия по големина оператор на този пазар. През 2005 г. MOL откри първата си бензиностанция в Сърбия и Черна гора и се очаква нейната мрежа да нарасне до 100 бензиностанции в Сърбия.
През 2007 MOL придобива допълнителни лицензи за проучване в Русия, Кюрдистан и Камерун. Започва и стратегическо сътрудничество с ЧЕЗ, най-голямата енергийна компания в Централна Европа и Qatar Petroleum, една от водещите петролни компании в Близкия изток. IES, италианският рафинерий и търговец на дребно става част от MOL Group, след което скоро след това се придобива Tifon, мрежа от хърватски бензиностанции.
Днес MOL е един от европейските лидери в управлението на бензиностанции, ресторанти и магазини към тях;
MOL е водещ производител на масла за автомобили, камиони, селскостопанска техника, мотори, лодки и индустриални масла. Произвежда също така греси, полимер, а през последните години инвестира и във възобновяеми енергийни източници, електро-зарядни станции и в услуги с електромобили.